NUDA? CO TO JE!?!


Rozmanitost, kreativita, nápady, pokusy a experimenty. To jsou slova, která vystihují práci našich učitelů.

Zábava, smích, vědomosti, dovednosti, budoucnost. Slova vystihující žáky 17. základní školy.

Matematika v češtině, čeština v matematice, angličtina a informatika v tělocviku. Komplexnost cílových kompetencí výuky jsme si vyzkoušeli ve třídě 5. C, která do hodin zařadila výuku běžnou spíše pro jiné předměty a pořádně si to žáci užili.

V matematice tělocvik? Proč ne, školní hřiště bylo na tyto věci jako dělané. Tzv. rychlé jednotky, jak jsme naši hodinu nazvali, si rády vyzkoušely všechny děti. Protože všechny děti se přece rády hýbou. V praxi jsme tedy zjistili, jak rychle běháme, jakou vzdálenost v určitém čase uběhneme. Zábavné procvičování jednotek délky a času bylo hned na světě. A navíc, předběhli jsme i paní učitelku!

A co takové těžko pochopitelné definice, které si nepamatujeme ze základky ani my. Trojúhelníková nerovnost, no? Dokážete si ještě vzpomenout, co to vlastně je? Stačí vzít mamince doma trochu nevařených špaget nebo vlastní tělo a uvidíme, jestli vytvoříte trojúhelník. Nevíte, jak na to? Mrkněte do fotogalerie, protože žáci 5.C vám rádi ukáží postup.

A u matematiky zůstaneme až do konce. Protože správný matematik ověřuje své výpočty, zda jsou správné a hlavně, zda fungují. Ověřili jsme tedy, jestli budeme šikovnější než ten architekt, který postavil Eiffelovku tam někde v cizině. Znalosti z geometrie jsme využívali na plné obrátky. Některé z nás sice překvapil silný vítr a zemětřesení slečny studentky, ale to je fyzika a tu přeci máme až od 6. třídy. Ale i slavná věž v Pise není dokonalá. (Mimochodem určitě proto, že stavitel nenavštěvoval naši školu.)

P.S. A seberte mamince pouze ty špagety. Čeština je krásný jazyk!

Kolektiv 5. C, Mgr. Eliška Holíková

Archiv novinek >