Digitální kompetence na 1. stupni


Digitální technologie, to není jen zábava spojená s digitálním zařízením. Abychom uměli tyto moderní technologie vhodně používat, tak jim musíme porozumět a umět je správně využít v praktickém živote za účelem zkvalitnění našeho osobního nebo pracovního života.

V předmětu informatika se učíme tyto technologie rozeznávat a využívat. V letošním roce vyučujeme druhým rokem novou informatiku. Žáci 4. a 5. ročníku se učí novým technologiím, jako jsou např. data, informace, modelování, šifrování, robotika a programování.

Všechny tyto okruhy mají za úkol rozvíjet logické myšlení. A protože informatika nejsou pouze počítače, ale věda, která se neustále vyvíjí, tak i my jsme se rozhodli vymyslet si svůj první algoritmus. Jinými slovy, návod k řešení nějakého problému.

Náš problém byl prostý, dostat panáčka skrze bludiště na občerstvení. Pomocí 3D tiskárny jsme si vytiskli pomůcky, podpořili jsme skupinovou práci a společný silami vytvořili postup k řešení úkolu v bludišti.

                                                                                                                                        David Pavlůsek

Archiv novinek >